کارتن حمل بار چیست؟

کارتن حمل بار و ویژگی های آن و انواع کارتن اسباب کشی چیست؟

امروزه یکی از مهم ترین ابزارها در زمان اسباب کشی و جا به جایی کارتن حمل بار و لوازم بسته بندی است. این نوع کارتن ها برای بسته بندی هر نوع وسیله و جعبهی مناسب می باشد. ولی نکته ای که باید توجه کنید که کارتن حمل بار متناسب با وسیله خود را باید انتخب کنید.

برای این کار باید به برخی از ویژگی های کارتن حمل بار توجه کنید. از جمله این ویژگی ها نوع، جنس و مقاومت کارتن در اسباب کشی است. در واقع این ویژگی ها مهم ترین فاکتورهایی است که تعیین می کند شما برای وسایل خود باید از چه کارتنی استفاده کنید. همچنین هرچه این کارتن ها مستحکم تر و مقاوم باشند احتمال آسیب دیدن لوازم را در حین باز کردن کارتن ها کمتر می کند. به عنوان مثال کارتن حمل بار کوچک مناسب حمل و بسته بندی چینی، کریستال، مجسمه و کتاب است.

انواع کارتن حمل بار

از انواع این کارتن ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • کارتن حمل بار کوچک
  • کارتن بسته بندی متوسط
  • کارتن سایز بزرگ
  • کارتن بسیار بزرگ
  • کارتن 5لایه
  • کارتن رگال دار برای لباس
  • کارتن مخصوص کتاب
  • کارتن جعبه ای درب دار برای بسته بندی لوازم منزل به همراه کاور زیپ دار

هر کدام ازین کارتن ها مناسب بسته بندی لوازم خاصی هستند. همچنین ازین کارتن ها برای بخش هایی از کمد که قابل جداسازی هستند مثل کشوها نیز استفاده می شود. از ویژگی این کارتن ها این است که زیاد سنگین نیست و همچنین فضای کافی برای جاسازی اغلب وسایل را دارد.

کارتن هایی با سایز متوسط مناسب بسته بندی وسایل برقی، وسایل آشپزخانه، زونکن و اسباب بازی ها می باشند.

کارتن های با سایز بزرگ مناسب بسته بندی ظروف پلاستیکی، قابلمه، آباژور و دکوری های بزرگ و البسه و کامپیوتر می باشند. این کارتن ها از جمله کارتن هایی هستند که در زمان اسباب کشی بسیار مورد استفاده قرار می گیرند.

کارتن های 5لایه بدلیل ضخامت بالا و ابعاد بزرگی که دارند بسیار مناسب بسته بندی چینی ها و ظروف شکستنی هستند.

کارتن های حمل کتاب نیز برای بسته بندی اوراق و اسناد ارزشمند و همچنین لوازم آرایشی و بهداشتی بسیار مناسب هستند.

ویژگی کارتن حمل بار چیست؟

درواقع مهمترین ویژگی این کارتن ها نوع، جنس و ضخامت آنها است. در واقع هرچه کارتن را با جنس های درجه یک که ضخامت بالاتری نیز دارند تولید کنند سبب می شود که استحکام کارتن افزایش یابد. در واقع هرچه کارتنی از مقاومت و استحکام بالاتری برخوردار باشد سبب می شود که جنس های داخل کارتن امنیت بیشتری داشته باشند و در حین اسباب کشی آسیب نبینند.

مهم ترین معیار هر اسباب کشی بسته بندی محکم و امن است. لذا کیفیت و جنس کارتن حمل بار از مهم ترین ویژگی این جعبه است. برای اینکه ضخامت این کارتن ها بالا رود معمولا این کارتنها 5 لایه هستند و همچنین ضد رطوبت می باشند.

از دیگر ویژگی های این کارتن ها این است که معمولا مابین لایه ها فضای خالی وجود دارد که بعنوان ضربه گیر عمل می کند و سبب شده که این کارتن ها ضد ضربه باشند.

برای سهولت در حمل و نقل و جا به جایی برخی ازین کارتن ها دارای جای دست هستند که این مورد از دیگر ویژگی های این کارتن ها می باشد. برای اینکه مقاومت جای دست در این کارتنها افزایش یابد دستگیره های پلاستیکی در این قسمت تعبیه کردند. این ویژگی سبب شده که بلند کردن این کارتن ها بسیار آسان باشد.

دلایل استفاده از کارتن حمل بار چیست؟

کارتن های حمل بار باید دارای ابعاد مناسب و استحکام بسیار بالا و ضخامت بالا باشند و همچنین باید قابل حمل باشد. چنین کارتنی مناسب حمل بار و اسباب کشی است. استفاده از این کارتن ها مزایای زیادی دارند که از جمله این مزایا می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • استفاده از این کارتن ها سبب می شود اسباب کشی و بسته بندی وسایل با نظم بیشتری انجام شود.
  • استفاده از این کارتن ها سبب می شود که لوازم و اسباب منزل آسیبکمتری ببینند.
  • روند اسباب کشی با سرعت بیشتری انجام شود.
  • آشفتگی در زمان باز کردن بسته بندی ها و چیدن آن ها را بسیار کم می کند.
  • امکان برچسب زدن روی بسته بندی ها وجود دارد و همچنین کارگر ها به راحتی و با سرعت بیشتری می توانند این بسته ها را جا به جا کنند.

مطالب مرتبط:

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

تماس با کرج کارتن 09355071115