بسته بندی مرسولات پستی شکستنی چیست؟

آیا میدانید بهترین لوازم بسته بندی مرسولات پستی شکستنی کدام است؟

اگرچه بهترین لوازم بسته بندی حین ارسال کالا وجود ندارد، چندین گزینه هستند که می توانید از بین آنها انتخاب کنید. در ادامه به برخی از وسایل بسته بندی اقلام شکستنی اشاره می کنیم اما مهم نحوه بسته بندی آنهاست که باید خوب یاد بگیرید. اما ابتدا، بیایید نگاهی به انواع اصلی مواد بسته بندی و مزایا و معایب آنها بیندازیم.

۱- کاغذ بسته بندی

کاغذ بسته بندی برای اقلام شکننده عالی است. این کاغذ ضخیم است و می تواند به خوبی دور تا دور هر دکوری با هر شکلی که شما بگویید، پیچیده شود. علاوه بر این، از لحاظ زیستی تخریب پذیر است و به یک وسیله بسته بندی محبوب در بین افراد تبدیل شده است.

شایان ذکر است که برخی افراد به جای کاغذ بسته‌بندی از روزنامه استفاده می‌کنند. این کار به دو دلیل توصیه نمی‌شود: اولاً، کاغذ روزنامه به مراتب نازک‌تر از کاغذ بسته‌بندی ضخیم است و ثانیاً، جوهر روزنامه می‌تواند به اقلام شما نفوذ کند وکه پاک کردن آن‌ها بسیار دشوار است.

شاید بهترین ویژگی کاغذ بسته‌بندی این باشد که مقرون به صرفه است و می‌توانید آن را تقریباً در هر جایی پیدا کنید. زمانی که صحبت از بسته‌بندی اقلام شکننده می‌شود، باید از مقادیر زیادی از آن برای بسته‌بندی استفاده کنید. می توانید آنها را مچاله کرده و به صورت توپ‌های محکمی در بیاورید و فضای خالی بین دکوری و کارتن پستی را پر کنید. به طوری که اقلام شما در حین حمل و نقل جابه‌جا یا حرکت نکنند.

۲- کیسه های زباله

همه ما با کیسه های زباله آشنایی کامل داریم. جدا از کاربرد عمومی آنها می توان از آنها در بسته بندی مواد شکننده نیز استفاده کرد. این کار را می توان به دو روش انجام داد: یکی، قرار دادن اقلام شکننده در داخل کیسه زباله، به خصوص اگر حاوی مایعی باشد که ممکن است ریخته شود.

دوم، استفاده از توپ های کیسه زباله برای پر کردن فضای جعبه خود تا اطمینان حاصل شود که کالا در اطراف حرکت نمی کند. و هنگامی که کالای نهایی به مقصد می رسد، این کیسه های زباله را می توان دوباره مورد استفاده قرار داد و آنها را به یک گزینه بسته بندی مقرون به صرفه و همه کاره تبدیل می کند.

۳- لباس و پارچه کهنه

استفاده از لباس برای بسته بندی وسایل شکننده خود، به خصوص اگر برای اهداف تجاری نباشد، ایده عالی اما غیر متعارف دیگری است. برای مثال، اگر در حال جابه‌جایی خانه هستید، نه تنها می‌توانید لباس‌هایتان را جابه‌جا کنید، بلکه می‌توانید اقلام شکننده‌ای را که لباس‌ها بسته‌اند نیز جابه‌جا کنید.

این روش مقرون به صرفه دیگری برای صرفه جویی در هزینه های بسته بندی است. تنها کاری که باید انجام دهید این است که اقلام شکننده را در چند تی شرت یا سایر پارچه و پوشاک بپیچید و سپس آنها را به درستی در یک جعبه محکم قرار دهید تا از حرکت محدود مطمئن شوید. فقط مطمئن شوید که اگر اقلام شکننده ای که با لباس بسته بندی می کنید، پارچه و لباس را پاره و سوراخ نکند.

۴- پلاستیک حبابدار

در بالا، ما به برخی از روش‌های رایج و غیرمعمول بسته‌بندی اقلام شکننده اشاره کردیم. اما اکنون به بهترین لوازم بسته بندی مرسولات پستی شکستنی ، یعنی محافظ حباب دار، می رسیم. فرقی نمی‌کند آینه، عکس یا ظروف داشته باشید، می‌توانید از نایلون حباب‌دار برای احاطه کردن هر وسیله به طور جداگانه استفاده کنید. اما از جنبه منفی، باید بسته بندی حباب دار را با مواد دیگری تکمیل کنید تا اطمینان حاصل کنید که در حین حمل و نقل حرکت نمی کنند.

نمونه هایی از این مواد عبارتند از بسته بندی با توپ های محافظ یا کاغذ بسته بندی برای پر کردن شکاف های درون جعبه ها. علاوه بر این مشکل، پلاستیک حباب دار اغلب قابل استفاده مجدد نیست و می تواند گران تر باشد. از این رو، از آن برای شکننده ترین اقلامی که می فرستید استفاده کنید و به جای آن از کاغذ بسته بندی استفاده کنید.

۵- کاغذ خرد شده

کاغذ خرد شده به عنوان کاغذ چروک نیز شناخته می شود. مانند کاغذ بسته بندی، جایگزین دیگری برای بسته بندی سازگار با محیط زیست است. بسیار سبک است و بسته شما را سنگین تر از حد لازم نمی کند. چیزی که در مورد این بسته بندی خوب است این است که می توانید آن را خودتان با خرد کردن روزنامه ها و مجلات قدیمی درست کنید و آن را به گزینه ای مقرون به صرفه و قابل بازیافت تبدیل کنید. با این حال، بهتر است از آن همراه با سایر مواد بسته بندی استفاده شود.

۶- توپ های محافظ بسته بندی

یکی دیگر از بهترین بسته بندی مرسولات پستی شکستنی توپهای محافظ است.

اگرچه توپ محافظ بسته‌بندی می‌توانند باعث ناامیدی واقعی در هنگام برخورد با عواقب جعبه‌گشایی بسته شوند. بسته‌بندی با این نوع محافظ بهترین گزینه برای پر کردن هر گوشه و شکاف جعبه شما است و در نتیجه از اقلام شکننده شما محافظت می‌کند.

نکته جالب در مورد آنها این است که آب و رطوبت هوا را جذب می کنند و این باعث می شود آنها برای وسایلی که از فلز ساخته شده اند مانند وسایل الکترونیکی عالی باشند. از طرف دیگر، مواردی که به راحتی خراشیده می شوند نیز می توانند با بسته بندی با توچ محافظ محافظت شوند.

۷- سلفون استرچ

اگر چه سلفون استرچ بیشتر برای محکم نگه داشتن اقلام است و جلوی ضربه را نمی گیرد اما استفاده از آنها به عنوان وسیله بسته بندی کالاهای شکستنی پر کاربرد است. سلفون های ضخیم مخصوص اسباب کشی وجود دارند که با چند دور پیچیدن دور کالا، به خوبی جلوی ضربه را می گیرند.

علاوه بر این، برای اینکه دکوری شما پس از باز کردن جعبه تمیز و بدون لک باشد، می توانید سلفون استرچ را دور آن بپیچید.

بر اساس موارد فوق، واضح است که بهترین لوازم بسته بندی برای اقلام شکستنی وجود ندارد. انتخاب هر یک از ملزومات پستی بالا همچنین به این بستگی دارد که آیا می خواهید بسته را برای مشتری ارسال کنید و یا اینکه برای دوست و یا اعضای خانواده.

اگر می خواهید ظاهری حرفه ای برای بسته بندی اقلام شکننده و تجربه جعبه گشایی حرفه ای داشته باشید، بهتر از است کاغذ بسته بندی، نایلون حباب دار و سلفون استرچ را با هم ترکیب کنید تا ظاهری زیباتر داشته باشید. در نهایت، باید اطمینان حاصل کنید که روی کارتن بسته بندی خود، لیبل شکستنی و با احتیاط حمل شود، بچسبانید.

روی کارتن حاوی اقلام شکستنی لیبل بزنید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

تماس با کرج کارتن 09355071115