تاریخچه بسته بندی

تاریخچه بسته بندی از زمان باستان و نخستین روزهای زندگی بشر بسیار رواج داشته است. بسته‌بندی در شکل‌های گوناگونی برای نگهداری، جابجایی و ذخیره‌سازی مواد غذایی و وسایل مورد استفاده‌ی انسان کاربرد داشته است. انسان‌های اولیه با استفاده از مواد خام موجود در طبیعت برای ذخیره‌سازی مواد غذایی از بسته‌بندی استفاده می‌کردند. با پیشرفت بشر و توسعه‌ی تکنولوژی و همچنین پیشرفت مواد و روند تولید بسته‌ها، صنعت بسته‌بندی تکامل پیدا کرد.

تاریخچه بسته بندی مستندی و مکتوبی ندارد که نشان دهد از چه زمانی اختراع شده است. اغلب تاریخ‌نویسان نیز معتقدند از زمانی که انسان‌های اولیه شکار، چادرنشینی و با هم بودن را تجربه کردند، به فکر بسته‌بندی افتادند. خانه به دوشی و تغییر محل زندگی بشر را وادار کرد تا برای جابجا کردن وسایل، مواد غذایی و دیگر چیزهای باارزش خود، اقداماتی را انجام دهد و این روند روز به روز پیشرفت کرد تا به صنعت بسته‌بندی امروز رسید.

مهمترین نکات در بسته‌بندی اثاث‌کشی

  • از نکات بسته‌بندی اثاث‌کشی حرفه‌ای می‌توان به قرار دادن لوازم مشابه و هم جنس در داخل یک کارتن اشاره کرد. به مثلاً ظروف چینی و مسی که دو جنس مختلف هستند را کنار هم در داخل یک کارتن قرار ندهید.
  • یک لایه اضافی را در داخل کارتن وسایل شکستنی قرار دهید. حتماً باید در کف کارتن وسایل شکستنی چند لایه کاغذ یا روزنامه قرار دهید و سپس وسایل را در داخل آن قرار دهید تا به عنوان ضربه‌گیر عمل کند.
  • حتماً بر روی کارتن وسایل شکستنی بزرگ بنویسید «شکستنی» و به پرسنل باربری نیز در هنگام حمل بگویید کدام کارتن‌ها شکستنی است.
  • سایز کارتن اسباب‌کشی بسیار مهم است. بهتر است لوازم شکستنی را در کارتن​های بزرگ قرار ندهید و از گذاشتن تعداد زیادی لوازم شکستنی در داخل یک کارتن خودداری کنید.
  • اسباب و اثاثیه باید با اصول در داخل کارتن‌ها چیده شوند. ظروف و وسایل سنگین‌تر را در کف کارتن و وسایل سبکتر را به ترتیب در بالای آن بچینید.
  • حتماً فضاهای خالی کارتن‌ها را پر کنید. در داخل جعبه‌هایی که وسایل شکستنی در آنها قرار دارد، فضاهای خالی را با تکه‌​های کاغذ، پارچه، پتو، روزنامه، حوله و … پر کنید تا وسایل درون کارتن جایی برای تکان خوردن نداشته باشند و سالم بمانند.
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

تماس با کرج کارتن 09355071115