کارتون چیست؟

کارتون چیست و چه کاربردهایی در زندگی روزمره ما دارند؟ کارتون جعبه مقوایی شکل و شبیه یک ظرف است که برای بسته‌بندی، حمل‌ونقل، ارسال و ذخیره‎سازی جعبه ها مختلف استفاده می‌شود. این جعبه را با توجه به روش و مواد اولیه می‌توان با مقاومت‌ها، وزن‌ها و عرض‌های مختلف تنظیم و ایجاد کرد. بنابراین مهم‌ترین نکته برای انتخاب کارتن، تعیین دقیق کالا یا مواد غذایی است که درون آن قرار می‌‌گیرد. پیش از انتخاب کارتن باید بدانیم، بیشترین وزن جعبهمان و ابعادش چقدر است، خشک است یا مرطوب. همچنین قبل از تصمیم‌گیری درباره خرید باید به این نکته توجه کنیم که آیا قصد چاپ روی کارتون نهایی داریم یا خیر. زیرا بسته به ماده اولیه، بعضی از جعبه‌های مقوایی قابلیت چا پ دارند و بعضی خیر. 

کارتون از مقوا یا در واقع همان کاغذ با ضخامت زیاد ساخته می‌شود. لایه‌های کاغذ روی هم قرار می‌گیرند و با چسب به هم محکم می‌شوند و نهایتاً ورق کارتون شکل می‌گیرد. با توجه به اینکه کارتون در صنایع مختلفی استفاده می‌شود، بنابراین مواد اولیه آن نیز متفاوت است. کارتنی که برای بسته‌بندی شیر استفاده می‌شود، مواد اولیه یکسانی با جعبه حمل وسایل دیگر دارد. در کارتن‌ها معمولاً از کاغذ بازیافتی مانند کاغذ لاینر به همراه کاغذ فلوت استفاده می‎کنند که باعث می‌شود قیمت نهایی جعبه مقرون به صرفه باشد و از طرفی آسیب کمتری به محیط زیست وارد شود.

انواع کارتن بر اساس طراحی

1- کارتن معمولی چاک دار

2- سینی کارتنی

3- کارتن بدون در (نیم شکاف)

4- کارتن دایکاتی قفل دار

5- کارتن جعبه پیتزا

6- جعبه کشویی

7- جعبه با لبه کاملاً پوشش دهنده

8- جعبه‌های سفارشی

زندگی روزانه ما و چرخ تمامی صنایع به کارتون وابسته است. هیچ صنعت و کسب‌وکاری را نمی‌توان پیدا کرد که به کارتون و جعبه ربطی نداشته باشد، شاید میزان اهمیت آن کم یا زیاد شود، اما نهایتاً نقشی اثرگذار ایفا می‌کند. کارتون یک جعبه مقوایی و عموماً چهارگوش است که برای بسته‌بندی، حمل‌ونقل و نگهداری جعبه ها هم در کسب‌وکارهای خرد و هم در صنایع بزرگ استفاده می‌شود. انواع کارتن در واقع از وسایل محافظت می‌کنند و البته ضمانتی برای ارسال و استفاده سالم از وسایل هستند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

تماس با کرج کارتن 09355071115