کارتن بر اساس طراحی (مطلب اول)

کارتن ها بر اساس طراحی را ما به چند دسته تقسیم کرده ایم که در این مطلب به چند مورد آن می پردازیم.

1- کارتن معمولی چاک دار

رایج‌ترین نوع کارتن ها بر اساس طراحی همین مدل‌های چاک دار است. احتمالاً نمونه‌های زیادی از آن‌ها را دیده‌اید. کارتن‌هایی که به راحتی قابل استفاده هستند، می‌توان آن را باز کرد تا هنگام نگهداری هیچ فضایی را اشغال نکند و تعدادی زیادی از آن‌ها را روی هم قرار داد. کارتن معمولی با یک چسب کاملاً محکم می‌شود و از همه مهم‌تر ارزان است. رنگ این کارتن‌ها قهوه‌ای روشن یا تیره است  و یک انتخاب عالی برای حمل‌ونقل و نگهداری وسایل کوچک مانند کتاب، لوازم خانگی، مواد غذایی خشک و اقلام بسیار دیگری است.

2- سینی کارتنی

این سینی‌ها که به آن‌ها جعبه سینی شکل نیز می‌گویند، به خصوص در سال‌های اخیر، محبوبیت ویژه‌ای در صنعت غذا و نوشیدنی پیدا کرده است. مزیت عمده این جعبه فراهم آوردن امکان جابجایی آسان، همراه با دید مناسبی از محتویات روی آن است. عموماً غذاهای رستورانی، ظرف غذای آماده، نوشابه و… داخل این سینی قرار می‌گیرد و سپس با سلفون یا فویل آلومینیومی پوشیده می‌شود. غذاهای رستورانی، میان وعده‌ها، بطری نوشیدنی، غذاهای فرآوری شده، به آسانی با این جعبه حمل و توزیع می‌شوند. خیلی از شرکت‌ها، روی این سینی، محفظه‌هایی مخصوص برای قرار گرفتن لیوان قهوه، آبمیوه و… نیز تعبیه کرده‌اند تا استفاده از آن‌ها برای غذاهای بیرون بر آسان‌تر گردد.

3- کارتن بدون در (نیم شکاف)

احتمالاً تا الان به کارتن وسایل بزرگ، مانند یخچال دقت کرده‌اید، کارتن‌هایی که در ندارند و بسته نمی‌شوند. این کارتن‌های خیلی شبیه جعبه‌های معمولی هستند، با این تفاوت که درهای آن را ندارند و یک انتخاب عالی برای حمل اجسام سنگین و بزرگ هستند. علاوه بر محافظت از بدنه این جعبه ها، باعث حمل راحت‌تر و بسته‌بندی آسان آن‌ها نیز می‌شوند. البته می‌توان برای نگهداری وسایل نیز از آن استفاده کرد. کارتن‌های معروف موزی نیز شامل یک عدد از این نوع جعبه‌های بدون لبه هستند.

4- کارتن دایکاتی قفل دار

یکی از جعبه‌های ایده آلی که برای وسایل کوچک، گران، بهداشتی، خوراکی و موارد مشابه استفاده می‌شود، این نوع است. این کارتن دارای یک در است که کاملاً بسته می‌شود و در نتیجه به خوبی از اقلامی که داخلش قرار می‌گیرد، نگهداری می‌کند. برخلاف سایر کارتن‌ها که بستن در آن‌ها سخت و به چسب، نخ یا موارد دیگر نیاز است، این نوع، خیلی راحت بسته و قفل می‌شود و در نتیجه سرعت بسته‌بندی با آن افزایش می‌یابد. 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

تماس با کرج کارتن 09355071115