کارتن بر اساس طراحی (مطلب دوم)

همان طور که در مطلب قبل گفتیم کارتنها را به چند دسته تقسیم کرده ایم که در این مطلب به معرفی تعدادی دیگراز انواع طرح های کارتن میپردازیم.

5-کارتن جعبه پیتزا

جعبه‌های پیتزا شباهت زیادی به مدل قبل دارند، با این تفاوت که در این مدل، درب دیگر یک لبه ندارد، بلکه دارای سه لبه است. کارتن پیتزا حتماً باید از مواد بهداشتی تولید شود تا سلامت افراد به خطر نیفتد. ارتفاع این جعبه‌ها کم اما مساحت آن‌ها زیاد است. معمولاً جعبه پیتزا در مقابل بخار مقاوم است اما رطوبت باعث از بین رفتن بافت جعبه می‌شود، به همین علت نباید مستقیماً پیتزا را روی کارتن قرار داد. 

6- جعبه کشویی

یکی از انواع طرح های کارتن که استفاده‌های خاصی دارد، جعبه کشویی است. جعبه کشویی از دو قسمت جدا تشکیل می‌شود. قسمت داخلی که شبیه سینی است. قسمت رویه شبیه یک مکعب مستطیل است ولی دو وجه روبروی آن جدا می‌شود. رویه، جعبه داخلی را کاملاً پوشش می‌دهد و از آن حفاظت می‌کند. از مدل کشویی برای نگهداری اقلام کوچک و مهم می‌توان استفاده کرد.

7- جعبه با لبه کاملاً پوشش دهنده

این جعبه‌ها شبیه کارتن‌های معمولی هستند، با این تفاوت که درهای کارتن به شکلی هستند تا کاملاً هم دیگر و روی جعبه را پوشش دهند. عملاً درها یک پوشش حداکثری و یک محافظت عالی برای ما فراهم می‌کنند، بنابراین برای حمل و نقل کالاهای گران قیمت بزرگ، این مدل بهترین انتخاب است. 

8- جعبه‌های سفارشی

تمامی مواردی که تا اینجا بررسی کردیم، از مدل‌های رایج و پرکاربرد بازار بودند، اما برای حمل کالاهای سنگین یا خاص ممکن است به جعبه‌های متفاوتی نیاز باشد، در این حالت می‌توان کارتن‌های سفارشی را استفاده کرد. مدل‌های گرد یا با حفاظت‌های خاص در این گروه قرار می‌گیرند.

در یک جعبه کارتن معمولاً تعداد زیادی از یک وسیله قرار می‌گیرد، در نتیجه با استفاده از آن به نیرو و هزینه کمتری برای جابجایی نیاز است و انتقال وسایل را سرعت می‌بخشد. تعداد زیادی میوه یا مواد غذایی یا حتی کتاب را تصور کنید که بدون کارتن قصد نگهداری یا ارسال آن‌ها را داریم، قطعاً چنین وضعیتی فاجعه است. به همین دلیل استفاده از کارتن و مهم‌تر از آن انتخاب نوع مناسب، اهمیتی چشمگیر دارد. برای انتخاب درست نیاز به اطلاعات کافی داریم، این اطلاعات باید شامل شناخت انواع مواد اولیه، آشنایی با اندازه‌های استاندارد و کاربرد هر نوع باشد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

تماس با کرج کارتن 09355071115