انواع کارتن بر اساس ورق

ورق کارتن دارای حداقل یک لایه کاغذ فلوت و یک لایه کاغذ آستر است. فلوتینگ و آستر را می‌توان در لایه‌های مختلفی ترکیب کرد و انواع مختلفی کارتن با ویژگی‌های متمایز و قیمت‌های متنوع ایجاد کرد. در ادامه انواع کارتن بر اساس ورق را بررسی می‌کنیم. 

مقوای کارتن دو لایه (یک رو)

ورق یک رو فقط دو لایه دارد، یک لایه آستر و یک لایه کاغذ فلوتینگ. لایه آستر معمولاً از جنس کاغذ لاینر است. این مقوا به اندازه مقواهای دیگر بادوام نیست اما اغلب برای وسایل سبک و داخل جعبه‌ها برای افزودن حفاظت بیشتر استفاده می‌شود. در واقع احتمال ساخت کارتن با این ورق نزدیک به صفر است.

ورق مقوای سه لایه (تک دیواره)

این نوع ورق، رایج‌ترین مدل برای ساخت انواع کارتن است. عموماً در حالت عادی تمامی جعبه‌های حمل‌و‌نقل و معمولی با این ورق ساخته می‌شوند. سه لایه این کارتن از دو آستر بیرونی و یک لایه میانی تشکیل می‌شود. به ترتیب کاغذ لاینر، سپس کاغذ فلوتینگ و در انتها آستر قرار می‌گیرد. آستر می‌تواند لاینر، تست لاینر، کاغذ کرافت و… باشد. 

ورق مقوای پنج لایه (دو دیواره)

اگر به دنبال کارتنی محکم باشیم، دیگر نمی‌توانیم از کارتن‌های معمولی استفاده کنیم، در چنین شرایطی، بهترین انتخاب، کارتن پنج لایه است. ورق این کارتن دو لایه فلوت دارد و سه لایه کاغذ لاینر. ترتیب قرار گیری لایه‌ها عبارت‌اند از: لاینر، فلوت، لاینر، فلوت، لاینر. برای جعبه ها صنعتی و گران از این کارتن استفاده می‌شود.

ورق مقوای هفت لایه (سه دیواره)

کارتن‌هایی که با این ورق ساخته می‌شوند، انقدر مستحکم هستند که بتوان به جای جعبه چوبی از آن‌ها استفاده کرد. سه لایه فلوتینگ و چهار لایه کاغذ لاینر در جعبه به کار می‌رود و در نتیجه یک انتخاب مطمئن برای جابجایی اقلام خاص است. مواد شیمیایی و تجهیزات قیمتی را می‌توان با این کارتن حمل کرد. ترتیب قرارگیری لایه‌ها عبارت است از: لاینر، فلوتینگ، لاینر، فلوتینگ، لاینر، فلوتینگ، لاینر.

پ‌ن: انواع کارتن بر اساس ورق

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

تماس با کرج کارتن 09355071115