انواع ملزومات پستی و طراحی بسته ‌بندی

طراحی بسته بندی فراتر از قرار دادن جعبه داخل جعبه یا ویترین فروشگاه است. بنابراین در این مطلب با انواع ملزومات پستی و طراحی بسته بندی آشنا میشویم.

بنابراین، بهتر است در مورد انواع ملزومات پستی که صاحبان کسب و کارهای آنلاین استفاده می کنند و همچنین جعبه بسته بندی، یاد بگیرید.

کارتن بسته بندی

کارتن مقوای راه راه یک وسیله بسیار مناسب برای بسته بندی انواع محموله پستی شماست. شرکت پست ایران، تیپاکس، چاپار و سایر شرکت های ارسال مرسولات پستی از کارتن بسته بندی استفاده می کند. این شرکت ها معمولاً از کارتن های پستی در انواع چاپ دار و بدون چاپ و در طرح های سه لایه و پنج لایه متناسب با نوع محموله ارسالی استفاده می کنند.

کارتن پستی طرح اداره پست ایران در ۹ سایز مختلف از کوچک تا بزرگ موجود می باشد و فضای خوبی برای بسته بندی و ارسال کالاهای شما فراهم می کنند. فضای خالی بین کالا و کارتن بسته بندی نیز با نایلون حبابدار، فوم، بالشتک هوا و امثال آن پر می شود. استفاده از این ملزومات پستی صرفا به خاطر این است که کالا حین حمل داخل بسته بندی تکان نخورد و آسیب نبیند.

جنس کارتن پستی از مقوای راه راه سه لایه و پنج لایه است. سایزهای بزرگتر سنگین و بادوام هستند و در کل انتخابی عالی برای ارسال کالاهای حساس به ضربه می باشند.

نایلون و ساک دستی

از دیگر انواع ملزومات پستی را در این قسمت معرفی میکنیم.

نایلون و کیسه های پستی ضد آب، ضد گرد و غبار هستند و در مقابل پارگی مقاوم می باشند. استفاده از نایلون پستی به طور قابل توجهی سبک تر از کارتن پستی هستند. یکی از رایج ترین پاکت های پستی پلاستیکی که انعطاف پذیری بسیار خوبی نیز دارد، پاکت فلایر است. جنس این پاکت از پلی اتیلن بر پایه روغن یا نشاسته ذرت با پایه گیاهی است که دومی بسته بندی کاملاً زیست تخریب پذیر است.

پاکت فلایر برای ارسال جعبه ها بادوام و انعطاف پذیر مانند پوشاک، لباس، کفش و غیره مناسب است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

تماس با کرج کارتن 09355071115