دایکات در کارتن سازی چه استفاده ای دارد؟

کارتن دایکاتی و استفاده از روش دایکات در کارتن سازی فرآیند پرطرفداری است.

اگر با صنعت کارتن سازی آشنایی ندارید و یا اطلاعاتی زیادی در مورد ساخت انواع کارتن های پستی، کارت اسباب کشی، کارتن کیبوردی، ته قفلی و جعبه دارو ندارید، به احتمال زیاد ایده خوبی از فرآیند دایکات ندارید.

نگران نباشید، شما تنها نیستید!

دایکات ریشه در چاپ روزنامه و مجله دارد و برای تبدیل شدن به یک فرآیند تولید خاص تر، تکامل یافته است.

فرآیند دایکات در کارتن سازی از یک قالب از پیش طراحی شده برای برش ورق کارن به شکل‌ها، طرح‌ها و الگوهای مختلف استفاده می‌کند. از این روش، معمولاً برای ساخت کارتن تاشو استفاده می شود، اما برای ساخت سایر کارتن ها نیز قابل کاربرد می باشد.

از کارتن دایکاتی بیشتر در کسب و کارهایی استفاده می شود که قصد دارند بسته بندی سفارشی و منحصر به فرد متناسب با روایت برند و تجربه مشتری داشته باشند.

تولید کارتن دایکاتی سفارشی بسیار ارزشمند است. چرا که امکان تولید در تیراژ بسیار بالا، سریع‌تر و مقرون به صرفه‌تر وجود دارد و برای کارتن سازی ها و کسب‌وکارها یک موقعیت برد-برد ایجاد می کند.

در اینجا همه چیزهایی را که برای درک بهتر فرآیند دایکات و کارتن دایکاتی نیاز دارید، ارائه می دهیم.

قالب یا Die چیست؟

دایکات از دو کلمه دای به معنی قالب و کات به معنی برش تشکیل شده است. برای درک روش دایکات، مهم است که مهمترین جزء آن را بدانید.

قالب یا Die در تولید کارتن دایکاتی یک ابزار تخصصی است. این قالب برای برش و شکل دادن به ورق کارتن با استفاده از پرس استفاده می شود.

دای یا قالب کارتن، ابتدا بوسیله نرم افزار اتوکد طراحی می شود و سپس در کارگاه قالب سازی، ساخته می شود. قالب با استفاده از ابزارهای خاص ایجاد می شود تا قالب سفارشی شما را قبل از نصب آن بر روی دستگاه پرس و برش شکل دهد.

بنابراین اولین گام برای تولید کارتن سفارشی شما این است که قالب خود را بسازید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

تماس با کرج کارتن 09355071115