قالب دایکاتی چگونه ساخته می شود؟

قالب دایکات از تخته چوب بسیار محکم و تیغه های فلزی با آلیاژ مخصوص تشکیل شده است.

اگر می خواهید بدانید قالب دایکاتی چگونه ساخته می شود ادامه متن را بخوانید.

ابتدا قالب توسط طراحان و با کمک ابزار اتوکد طراحی می شود. طرح دیجیتالی به کارگاه تراش برده می شود و مطابق با آن تیغه های فلزی تولید می شود.

تیغه تولید شده باید روی یک تخته محکم نصب شود. برای این کار با استفاده از دستگاه برش لیزری، روی سطح تخته ی قالب، برش های لیزری حک می شود تا خطوط دقیق تری حاصل شود. اکنون تیغه در محل برش نصب می شوند.

پیش از اینکه بخواهید تیغه های دایکات را تولید کنید و فرآیند برش دایکات آغاز شود، حائز اهمیت است که اطمینان حاصل کنید خطوط برش، خطوط تا، خطوط فضای اضافی و خط چاپ به درستی روی دایلاین شما مشخص شده‌اند.

از زمان ورود برش لیزری به فرآیند برش دایکات، این تکنولوژی دقت و صحت بیشتری را در آماده‌سازی تخته‌های قالب فراهم کرده است. تخته‌های قالب زیر مواد قرار گرفته و در طول فرآیند برش دایکات، حداقل حرکت و قرارگیری دقیق را برای دقت بیشتر تضمین می‌کنند.

این تخته‌ها تقریباً به عنوان یک راهنما برای تیغه عمل می‌کنند، وقتی که برش از طریق مواد انجام می‌شود و برش‌ها را مستقیم و دقیق نگه می‌دارد.

از قالب دایکات چه استفاده هایی می کنند؟

قالب دایکات نه تنها برای برش مستقیم ورق کارتن استفاده می‌شود، بلکه می توان طوری آن را طراحی کرد که برای کارهای زیر قابل استفاده باشد:

  • برش ورق کارتن
  • ایجاد تورفتگی: که یک اثر، تورفتگی یا برش جزئی در منطقه‌ای مشخص ایجاد می‌کند.
  • چین خوردگی: که یک خط تا ایجاد می کند تا کارتن براحتی سرهم بندی شود.
  • سوراخ کردن: که یک سری چاک و برش‌های کوچک برای پارگی آسان ایجاد می‌کند.

هرکدام از این عملکردها برای اهداف مختلفی در انواع مواد بسته‌بندی و طرح‌های ساختاری به کار می‌روند.

چین خوردگی به ویژه برای ساخت کارتن های پستی بسیار مفید است. برای اینکه ورق کارتن روی قالب تا زمان برش ثابت و بدون کوچک ترین حرکتی باقی بمانید، از مجموعه‌ای از قطعات فوم و لاستیکی روی تخته‌ی قالب استفاده می شود. این کار تضمین می‌کند که خطوط چین برجسته باشند و اثری ماندگار برای تا شدن آسان ایجاد کنند.

در مورد خود فرآیند برش دایکات، دستگاه دایکات قالب را محکم به ورق فشرده می‌کند تا شکل آن را برش دهد و عملکردهای برنامه‌ریزی شده‌ای که روی قالب و تخته‌ی قالب منعکس شده‌اند، انجام دهد.

سپس مواد اضافی جمع‌آوری و در صورت امکان بازیافت می‌شوند.

آیا می توان از قالب بیش از یک بار استفاده کرد؟

بله، در واقع توصیه می شود!

ساخت قالب برای هر طرح بسته بندی بسیار پرهزینه است. با این حال، شما برای ساخت قالب تنها یک بار پول پرداخت می کنید و بارها و بارها می توانید از ان استفاده کنید. با این کار به شدت از هزینه های بلند مدت کاسته می شود.

قالب، طرح و الگو کارتن سفارشی شما از جنس فولاد خاص است که بعد از طراحی روی یک تخته چوبی بسیار محکم قرار می گیرد. قالب در دستگاه پرس گذاشته می شود. ورق کارتن روی قالب قرار می گیرد و با دستگاه پرس و فشار مناسب، ورق کارتن طبق الگو برش داده می شود.

هنگامی که یک قالب ساخته می شود می توان آن را چندین بار روی پرس برای تولید حجم زیادی از بسته بندی استفاده کرد که برای تجارت شما مقرون به صرفه تر می شود.

فرض کنید شما ۳ جعبه دارید که همگی در یک ساختار بسته بندی هستند اما طرح های هنری متفاوتی برای تمایز جعبه دارند.

برای ایجاد هزاران جعبه فقط به ۱ قالب نیاز دارید.

سخن آخر:

فرآیند برش قالب در ایجاد بسته بندی های سفارشی منحصر به فرد بسیار موثر است که در نهایت به یک عنصر اصلی برای روایت برند شما تبدیل می شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

تماس با کرج کارتن 09355071115