انواع فلوت کارتن

برای شناخت انواع فلوت کارتن با کرج کارتن در این مقاله همراه شوید.

به طور کلی در داخل کارتن ها شانه ها یی وجود دارد که از نظر ارتفاع و فواصل موج های آن به ۵ دسته A فلوت، B فلوت، C فلوت، E فلوت و F فلوت تقسیم می شوند :

گروه A ( آ فلوت یا کنگره نوع A )

دندانه یا کنگره آن با بلندا یا ارتفاع ما بین ۴٫۵ الی ۵ میلی متر و تعدد یا شمارش دندانه ها بین ۱۰۵ تا ۱۲۵ عدد در هر متر است . این دندانه یا کنگره خصوصیت ضربه گیری و مقاومت فشاری نسبی بیشتری به دلیل بلندا و ارتفاع بلند خود دارد و از مقاومت بیشتری برخوردار است .

گروه B ( بی فلوت یا کنگره نوع B )

خصوصیت بارز این دندانه یا کنگره می توان به ایستادگی ، استواری و استقامت در برابر فشار و له شدگی اشاره کرد که نسبت به فلوت A کمی ضعیف تر است که بلندا و ارتفاع آن بین ۲٫۱ الی ۲٫۹ میلیمتر است و تعداد دندانه ها بین ۱۲۵ الی ۱۵۰ عدد بر هر متر است.

گروه C ( سی فلوت یا کنگره نوع C )

بلندا یا ارتفاع این دندانه ها ما بین ۳٫۵ الی ۳٫۷ میلی متر است و میزان کنگره ها ۱۲۰ الی ۱۴۵ عدد در هر متر است . مقاومت دندانه های نوع C نسبتا معمولی می باشد و کم تر از فلوت A و فلوت B می باشد

گروه E ( ای فلوت یا کنگره نوع E )

این نوع دندانه و فلوت دارای بیشترین استقامت و پایداری در برابر له شدگی را دارند و از نظر سطح هموار و صاف تر است و برای چاپ و لمینت قابل قبول تر است. بلندای این کنگره ها میان ۱٫۱ الی ۱٫۶ میلی متر است و شمارش آن ها بین ۲۹۰ تا ۳۲۰ عدد در هر متر است. این نوع فلوت ها در اکثر مواقع برای کارتن های کوچک استفاده می شود و ظرافت برای تولید کننده مورد اهمیت است.

گروه F ( اف فلوت یا کنگره نوع F )

کم ضخامت ترین نوع ورق در صنعت کارتن سازی می باشد که استفاده خیلی کمی نسبت به فلوت های دیگر در این صنعت را دارد . قابل استفاده برای ساخت انواع جعبه هایی مانند اسپری، ادکلن، لوازم آرایشی و … با بلندای ۰٫۸ میلی متر و شمارش فلوت شمارش آن ها ۴۲۰ در هر متر خطی است.

کارتن فلوت

در حال حاضر مقواهای موج دار یا فلوت  در ۳ اندازه نسبی نازک، متوسط و ضخیم و بطور استاندارد در ۵ اندازه ضخامت با نام های A,B,C,E&F تولید می شود که ما سعی کردیم که انواع فلوت کارتن را با دقیق ترین توضیحات برای شما در جدول زیر شرح دهیم. کارتن تخم مرغ, کارتن تلویزیون , کارتن مواد غذایی , کارتن  کیک و کلوچه , کارتن اسباب کشی , کارتن خرما , کارتن میوه از جمله مصارف انواع کارتن فلوت هستند.

نوع فلوتموارد کاربردضخامت mmتعداد فلوت
Aبرای کالا های بسیار شکنندهتا وزن ۱۵ کیلو گرممثل تلویزیون۴٫۷۱۰۸
Bبا جذب ضربه بالابسیار مناسب برای بسته بندی ظروف شیشه ای , لوازم ازمایشگاهی و…۳٫۲۱۵۴
Cبسیار پر کاربردبرای بسته بندی های مختلفتا وزن ۱۲ کیلوگرم۴۱۲۸
Eمناسب برای ساخت جعبهمثل جعبه کفش۱٫۵۲۹۵
Fنازکترین نوع ورق کارتنبسیار کم کاربرد در کارتن سازی مناسب برای ساخت جعبه هایی همچون ادکلن , اسپره و …۰٫۸۴۲۰

استاندارد های ملی در صنعت کاغذ و کارتن :

جهت اطمینان از کیفیت کارتن های تولید شده در صنعت بسته بندی یکسری آزمون هایی هم وجودا داره . که در این آزمون ها میزان استحکام کششی ورق های بکار رفته در تولید کارتن، میزان مقاومت لهیدگی آن ها در زوایای مختلف و … مورد بررسی قرار می گیرد.

در زیر به آزمون های مناسب برای تعیین این ویژگی ها،  اشاره شده می کنیم :

  •  آزمون کشش ورق کارتن
  •  آزمون مقاومت در برابر لهیدگی لبه های کارتن
  • آزمون مقاومت چسبندگی لایه های کارتن

مطالب دیگر

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.