بسته بندی وسایل منزل برای اسباب کشی؛ چند نکته مهم

توجه به نحوه بسته بندی وسایل منزل برای اثاث کشی و اصولی انجام دادن آن شما را از سردرگمی در می‌آورد. و به پروسه اسباب کشی نظم می‌بخشد.

طریق جمع کردن و تفکیک مواد شوینده، آتش زا، کتاب، لوازم شکستنی، گرانبها و همچنین لوازم بزرگ هنگام اثاث کشی منزل از اصول مهم نحوه بسته بندی وسایل منزل برای اسباب کشی محسوب می‌شود.

سعی کنید برای اسباب کشی ماشین ظرفشویی، لباسشویی و بقیه لوازم برقی آشپزخانه مانند حمل یخچال ساید و موارد آسیب‌پذیرتر مثل جابجایی گیاهان برنامه مشخصی داشته باشید. بسته بندی وسایل قسمت‌های مختلف منزل علاوه بر ساده کردن امر جابه‌جایی اثاث در نحوه چیدمان سریع آنها هم تاثیرگذار است. در کنار مطالعه نحوه بسته بندی وسایل برای اسباب کشی، باید بهترین ماه برای اسباب کشی را هم انتخاب کنید. هرچند که این زمان تحت شرایط خاص و بحرانی مانند شیوع یک بیماری می‌تواند تغییراتی هم داشته باشد.

رعایت نکات حمل اثاثیه در کرونا اصول و برنامه‌ریزی جدیدی را می‌طلبد، که کل پروسه اسباب کشی و حمل اثاثیه به محل دیگر را تحت تاثیر قرار داده است. در بخش بعد، اصول بسته بندی لوازم مهم و پرکاربرد منزل را بررسی می‌کنیم.

طریقه بسته بندی وسایل برای اسباب کشی؛ لوازم موزد نیاز

یک فاکتور دیگر که طریقه بسته بندی وسایل برای اسباب کشی را تحت تاثیر قرار می‌دهد، مسافت بین مبدا و مقصد است. مثلا برای مسافت‌های طولانی بهتر است از کارتن‌های اسباب کشی بادوام و چسب‌های پهن و محکم استفاده کرد. این موضوع در سرویس‌هایی مانند باربری کاملا رعایت می‌شود. استفاده از جعبه و کارتن‌های مخصوص هم یک خلاقیت در اسباب کشی و بسته بندی اثاث کشی که می‌توان از آن ایده گرفت. در واقع اصولی‌ترین طریقه بسته بندی وسایل برای اسباب کشی هم شامل توجه به چیدمان صحیح، بسته بندی مناسب وسایل برای حمل‌ونقل، لیست‌برداری از وسایل موجود در هر کارتن و استفاده از پوشش‌های محافظتی برای آنهاست.

در ادامه با دو مورد حیاتی در اصول بسته بندی وسایل در اسباب کشی آشنا می‌شویم.

کارتن بسته بندی اسباب کشی

خشت اول نحوه بسته بندی وسایل برای اسباب کشی همین مورد است. در حال حاضر کارتن‌های بسته بندی اسباب کشی در ابعاد گوناگون برای انواع وسایل (از لباس گرفته تا لوازم شکستنی و …) تولید می‌شوند.

این کارتن‌ها کار بسته بندی اثاث کشی را فوق‌العاده آسان‎تر و البته ایمن‌تر کرده‌اند. این روزها شرکت‌های زیادی امروزه در زمینه تولید و توزیع کارتن بسته بندی اسباب کشی فعالیت دارند، و این کارتن‌ها بسیار قابل دسترس هستند. به لطف این کارتن‌ها و بسته بندی صحیح اثاث، درصد آسیب‌پذیری آنها و مشکلاتی مانند روشن نشدن یخچال بعد از جابجایی یا خرابی کامل وسایل برقی به حداقل رسیده است.

نایلون‌های حباب دار بسته بندی اثاث کشی

همانطور که در مقدمه مطلب اشاره داشتیم لازمه بسته بندی اسباب و وسایل در هنگام جا به جایی انواع کارتن با مقاومت بالا و نایلون‌های حباب دار است. این نایلون‌ها با ایجاد ثابت وسایل در محل قرار گیری از وارد شدن فشار و نیرو بر سطح اثاث جلوگیری می‌کند. 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.