بسته بندی اثاث منزل

اصول بسته بندی اثاث منزل برای اسباب کشی برای همه لوازم باید رعایت شود. بنابراین باید برای لوازم آسیب‌پذیر از بسته بندی‌های حساس‌تر و ظریف‌تر، و برای وسایل الکتریکی و بزرگ منزل هم از بسته بندی مختص آنها استفاده کرد.

در ابتدای مطلب نحوه بسته بندی اثاث منزل برای اسباب کشی و اموزش آن را با جزئیات بررسی کردیم. در این بخش طریقه بسته بندی اثاث منزل برای اسباب کشی را برای تک تک وسایل شاخص در اسباب کشی توضیح می‌دهیم.

نحوه بسته بندی یخچال برای اسباب کشی

بیشتر افراد در اموزش بسته بندی وسایل برای اسباب کشی تنها به دنبال یک وسیله می‌گردند: یخچال. تعجبی هم ندارد؛ این وسیله بسیار گران و البته سنگین، بزرگ و حساس است. مهمترین نکات نحوه بسته بندی یخچال در اسباب کشی این است که ابتدا یخچال را کاملا بشویید، اجازه دهید برفک‌ها و یخ‌های آن کاملا آب شود، و قفسه‌های آن را تمیز کنید. توجه داشته باشید که اگر یخ‌ها کامل از بین نروند، در طول مسیر ذوب می‌شوند و باعث خیس شدن وسایل دیگر خواهند شد. پس حتما مطمئن شوید که یخچال و فریزرتان بدون برفک و کاملا خشک و تمیز باشد. همچنین:

  • همه قطعات متحرک داخل یخچال/فریزر شامل جا تخم مرغی، قفسه‌ها، جا میوه‌ای و قفسه‌ها را بردارید، یا آنها را با چسب پهن کاغذی خوب محکم کنید.
  • کابل برق یخچال را جمع کنید، و با چسب به بدنه آن بچسبانید.
  • حتما درب یخچال و فریزر را با چسب محکم ببندید تا در حین جابجایی باز نشوند.
  • دور تا دور یخچال را با فوم ضربه‌گیر یا نایلون حباب‌دار بزرگ محکم بسته بندی کنید.

نحوه بسته بندی تلویزیون یا ال سی دی در اسباب کشی

اموزش بسته بندی وسایل برای اسباب کشی برای وسیله حساسی مانند تلویزیون نیز بسیار حائز اهمیت است. اگر با آینده‌نگری تمام جعبه فابریک تلوزیون خود را نگه داشته‌اید، حتما آن را کارتن مخصوص‌اش بسته بندی کنید. همچنین، فراموش نکنید که اطراف آن کائوچوهای مخصوص بریزید، یا با یونولیت و پلاستیک حباب دار مخصوص بسته بندی اثاث کشی آن را خوب بپوشانید. در نهایت درب کارتن بسته بندی تلویزیون را محکم چسب بزنید. در صورت امکان، سیم‌های رابط و کابل‌های تلویزیون را هم همان جعبه جا بدهید تا در شلوغی اسباب کشی گم نشوند.

نحوه بسته بندی لباسشویی در اسباب کشی

در مورد لباسشویی، نکته مهم در بسته بندی وسایل برای اسباب کشی این است که ترجیحا این دستگاه را با کارتن یا پلاستیک بسته بندی نکنید. این وسیله برای حمل توسط کارگران با پتو پیچیده می‌شود؛ و اگر لباسشویی اتوماتیک باشد، حتما باید پیش از جابجایی پیچ‌های ویژه حمل‌ونقل پشت آن را محکم ببندید. همچنین اگر لوله‌های آب گرم و سرد ماشین لباسشویی قابلیت جدا شدن دارند، آنها جدا کنید و یا با چسب به بدنه ماشین بچسبانید. هنگام بسته بندی اثاث کشی فراموش نکنید که شیلنگ ماشین لباسشویی را هم جدا کرده، و کابل برق را جمع کنید.

نحوه بسته بندی وسایل شکستنی برای اسباب کشی

بسته بندی لوازم شکستنی و یا ظروف چینی از دلهره آورترین بخش های جمع آوری لوازم اسباب کشی است، چون احتمال شکستن و آسیب دیدن آنها بسیار بالاست. پس برای جمع کردن آنها دقت لازم را داشته باشید. بهترین نحوه بسته بندی وسایل شکستنی برای اسباب کشی استفاده از محافظ‌های حباب دار است. برای بسته بندی وسایل شکستنی و ظروف چینی آنها را در این محافظ‌ها بپیچید، و بعد در کارتن بسته بندی اسباب کشی محکمی که تحمل وزن آنها را داشته باشد قرار دهید. توصیه ما این است که حتما کف کارتن‌های ظروف چینی را با ضربه‌گیر بپوشایند، تا در صورت ضربه و زمین خوردن آسیب نبینند. همچنین، زیر کارتن‌ها را با چسب‌های مخصوص و پهن محکم کنید. در آخر اینکه اگر کارتن‌ها سنگین هستند، می‌توانید آنها را با طناب محکم کنید.

نحوه بسته بندی مبل برای اسباب کشی

برای بسته بندی اثاث کشی در این حالت، اگر مبلمان‌تان روکش دارند، مبل‌ها را با آن بپوشانید. در غیر اینصورت، طبق اصول بسته بندی وسایل برای اسباب کشی باید برای جلوگیری از هرگونه صدمه به رنگ یا چوب مبلمان و برخورد به دیوار، آنها را با نایلون‌های پلاستیکی حباب دار مخصوص اسباب کشی بسته بندی کنید.

بسته بندی رختخواب در اسباب کشی

برای حمل راحت و آسیب ندیدن رختخواب، می‌توانید از انواع کاور و ساک مخصوص حمل رختخواب استفاده کنید. در غیر این صورت، بسته بندی رختخواب در اسباب کشی را هم می‌توانید به شرکت‌های باربری بسپارید.

مطالب دیگر

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.