مراحل اسباب کشی راحت (مطلب دوم)

همانطورکه در مطلب گذشته توضیح دادیم مراحل اسباب کشی راحت به چند دسته تقسیم می شوند. با ما در ادامه همراه باشید.

مرحله دوم: بسته بندی وسایل

حال که شما وسایل منزل خود را دسته بندی کردید و ابزار مورد نیاز اسباب کشی را تهیه کردید، حالا نوبت فرآیند بسیار مهم بسته بندی منزل است. این کار اگر فیزیکی و سخت به نظر می‌رسد، اما چون شما فرهست دقیقی از وسایل مورد نیاز خود تهیه کردید، به خوبی می‌دانید که با کدام وسایل سروکار خواهید داشت و این امر سرعت شما را زیادتر می‌کند. برای شروع بسته بندی باید به ترفند‌های ذیل دقت کنید؛

۱. اسباب کشی را از کجا شروع کنیم؟

از سخت‌ترین اتاق‌ها شروع کنید، بعضی اتاق ها، کار جمع آوری اسباب و اثاثیه آن‌ها قدری سخت و دشوار است. به این منظور تا خسته نشده اید و انرژی شما در مراحل اسباب کشی تلف نشده، سعی کنید از اتاق‌هایی که کار سخت تری در آن‌ها پیشرو دارید، شروع کنید. سعی کنید مرحله به مرحله به طرف راحت‌ترین اتاق‌ها بروید تا هر چه در زمان بسته بندی، بیشتر جلو می‌روید کار شما ساده‌تر شود. به این ترتیب فشار کمتری هم به اعضای خانواده وارد شده و کار در هر مرحله دلپذیرتر و آسان‌تر می‌شود.

برای مثال بسته بندی لوستر، یکی از کار‌هایی است که چندان راحت نیست و کار هر کسی هم نیست؛ بنابراین در اوایل کار سعی کنید چنین کار‌های سخت و زمان بری را که نیاز به دقت و مراقبت بیشتری دارند را انجام دهید. همچنین جمع آوری شکستنی‌ها از جمله بشقاب ها، ظروف و لیوان‌ها کار سخت‌تر و زمان برتری است نسبت به جمع آوری کتاب و یا بالش و متکای اتاق خواب.

ایده شروع کار از اتاقی که کمتر مورد استفاده قرار می‌گیرد نیز می‌تواند کارآمد باشد. در چنین اتاقی اگر بسته بندی وسایل درون آن را انجام دهید، مسلما خللی در زندگی روزمره شما بوجود نخواهد آمد. زمانی که با چنین دیدگاهی آرام آرام شروع به جمع آوری و سپس بسته بندی بار و وسایل خود کنید، براحتی می‌توانید از پس این کار برآیید. در این صورت به هیچ وجه، بسته بندی اثاثیه و لوازم کاری سخت و طاقت فرسا نخواهد بود.

نکته مهم:

ضمنا این را به یاد داشته باشید که آخرین چیزی که جمع آوری می‌کنید، تخت خواب‌ها باشند. خوابیدن روی زمین در کنار وسایل در هنگام اسباب و اثاث کشی، خستگی و زحمت شما را دوچندان می‌کند و در روز موعود که باید با انرژی تمام هنگام رسیدن کارگران شرکت باربری تهران به منزل تان، آماده باشید در عوض ممکن است خسته و کم انرژی ظاهر شوید که این مسئله اصلا خوب نیست.

۲. وسایل را چگونه بسته بندی کنیم؟

وسایل خانه تنوع بسیاری زیادی دارند و از بزگ و کوچک گرفته تا سخت و شکستنی را در بر می‌گیرند که هریک از آن‌ها نیازمند بسته بندی خاص خود است. برای آشنایی با ترفند‌های بسته بندی این وسایل گوناگون به مطالب ذیل دقت کنید.

  • بسته بندی ظروف شکستنی
  • وسایل صوتی و تصویری
  • کمدها
  • اسباب بازی ها
  • تابلو‌ها و دکوری ها
  • مبلمان و سرویس خواب
  • وسایل بزرگ آشپزخانه
  • وسایل با ارزش
  • فرش ها
  • گلدان‌ ها و گیاهان
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

تماس با کرج کارتن 09355071115